alch

Říkala mi má chytrá krásná kamarádka, jak ji popletl Český rozhlas 2, když po zprávách o tragédii v Nepálu radostně ohlašoval narůstající konto na pomoc postiženým a vyzýval, ať volají do kól centra a snad (to už nevím, jestli to předávám dál dobře, v tom elektronickém placení se nevyznám) tam i posílají peněžní příspěvky formou esemesek. Ta kamarádka se nijak a nikomu netají tím, že si občas přivydělá, když už zas nemá co na sebe, a to je pořád, jako call-girl. „Že o tom nic nevím,“ řekla si, „to si asi chce udělat reklamu nějaká agentura, co podniká v oboru holek na zavolání; ale o tom bych se už taky něco doslechla. Nebo že bych se přeslechla a jde o nějaké centrum kol? Cyklistika potřebuje taky reklamu. Anebo to patří na konec adresy jako a kol.?

„Ty bláho,“ smála se mé kamarádce kamarádka z branže, „to nebylo nic od nás ani od cyklistů, ale nějaké centrum v tom rozhlase.“ – „Ale to by přec nebylo centrum, kdyby to patřilo ke call, to by vyslovovali sént. I zkusily kamarádky zavolat na opakované číslo, kdo se ozve. A to ony, milí přátelé v tom vašem centru, to ony beze slova položily; položilo je, že se ozval Český rozhlas dvojka, centrum…; položilo je, že český veřejnoprávní rozhlas umí tak málo česky, že musí místo „centrum volání“ být „call…“; a že přitom neví, jak je po anglicky „centrum“.