ZDENĚK HRABICA

Stále větší popularitě se těší při jízdě autem a při dodržování dopravních předpisů, zvláště při nočním přemísťování na dlouhých cestách, stereo nahrávky z produkce Radioservisu. Šetří čas, osamělým jezdcům vynahrazují přechodnou osamělost.

V mém zásobníku je nyní několik skvostných nahrávek, kterými nepohrdne ani nejnáročnější koncertní posluchač. Včera nemyslitelné, dnes skutečnost. Z velké nabídky jsem zatím vybral tóny uklidňující, ale povzbuzující. Ve dvousvazkové kolekci je to hlavně historická rozhlasová nahrávka z roku 1954 Franz Lehár Paganini s bonusem Franz Lehár znovunalezený (historické nahrávky z let 1953–1959). Opereta o 3 dějstvích podle libreta Paula Kneplera a Bély Jenbacha, v českém překladu Oldřicha Nového a Jiřího Aplta, v obsazení Jaroslavy Procházkové, Karla Bermana a Ivo Žídka (hovoří Vladimír Ráž) a dalších hvězd české operety a činohry s vypravěčem Oldřichem Novým, okouzlí sluch i ubíhající kilometry. Vše v podání Pražského rozhlasového orchestru pod taktovkou Vlastislava Antonína Viplera a Pěveckého sboru Československého rozhlasu s dirigentem Jiřím Pinkasem.

Z bonusu mě okouzlila hlavně melodie Uherských tanců z operety Kde skřivánek zpívá. Zaujat nejenom skvělou hudbou, ale i interprety Ivo Žídkem a nakonec i Bohumilem Bezouškou (osobně jsem je poznal za jejich života) jsem dojel do vytouženého cíle po D1 z Jihlavy do Prahy.

Na zpáteční cestu mám přichystanou skladbu hodně vzdálenou předcházející muzice. Periferia Re Campo, s hudbou Petra Zámečníka a jeho partičky. S úvodní větou 1. Strada (Silnice) a závěrečnou 10. Noto (Jižní vítr) a II. Strada (Ulice). Skladba vychází z latinskoamerické hudby. Jejím zdrojem bylo a je tango.

Těším se na mladou hudbu v nejmladším provedením i na zatoulaný brněnský jižní vítr…