OpoOtázky

Opoziční? Spíše opovážlivé

Papírový Mojšl

Není až dojemné, jak veřejnoprávní média hlídají, aby do jejich pořadů neproklouzl ani závan skryté reklamy; jak „ani naznačovat nesmíme“?

Existuje snad vyšší zákon než úzkostlivé dodržování té zásady nejmenovat firmu, „která ten klobouk“ nikoli nosila, jak zpívali V+W, ale vyrobila, když si reklamu nezaplatila? Nemá mi vrtat hlavou, zda do omrzení opakovaná propagace nového vydání prý skvělé Pochoutkové kuchařky, vydané Radioservisem, není trochu na hraně? Nepodezřívám z daní nás všech bohatě dotovaný Český rozhlas, že by snad vychvaloval a nabízel Pochoutkovou kuchařku, aniž by mu vydavatelství platilo za reklamu knížky i bez reklamy dobře prodejné; ale napadá mi, zda čirou náhodou neudělal Český rozhlas vydavateli cenu za hubičku? A je vůbec srovnatelná cena za takovou masivní reklamu v Českém rozhlase srovnatelná s náklady za stejně masivně účinnou reklamu všeho druhu všude jinde? A ještě opovážlivěji: zdalipak platí herci, zpěváci, moderátoři, zaměstnanci veřejnoprávních médií a celebrity všech jakostních tříd za reklamu, když ohlašují, kdy, kde budou vystupovat a zvou na svá show? Copak to není ta nejbombastičtější a nejefektivnější reklama, servírovaná milionům ve velké dávce ke snídani, obědu, přesnídávce i k večeři? Dobrou chuť?